Els alumnes de 6è porten a terme el Projecte Pintors, un projecte d’art que intenta buscar el màxim d’interdisciplinarietat entre les diferents àrees d’aprenentatge.
Així, des de les matemàtiques, les llengües, el medi, la plàstica...configurem la primera fase del projecte: estils pictòrics, obres, artistes, tècniques plàstiques...
De manera individual i col·lectiva creem diferents escenaris d’aprenentatge per tal de comprendre, analitzar, plantejar dubtes, buscar solucions i finalment reinventar i/o recrear!
En definitiva, constatem com amb diferents llenguatges arribem a produir.
La segona part del projecte abarcaria la part més plàstica, on la CREAACTIVITAT dels alumnes és la protagonista. Posen en marxa el que han après a la primera fase del projecte per tal d’elaborar, per grups, dues creacions pictòriques: la còpia d’una obra artística del pintor que han triat i l’adaptació lliure de la mateixa obra. És aquí especialment on el coneixement, la imaginació i la tècnica van lligats.
La última part del projecte és el fet de compartir la feina ben feta. És per això que els alumnes creen un Museu on exposen les seves obres d’art i conviden a la comunitat educativa a visitar-ho. A més, ofereixen una explicació oral amb suport digital on queda de manifest com la intel·ligència de l’alumne es diverteix creant i alhora aprèn creant de manera divertida.