0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


VISITA AL CENTRE CULTURAL EL BORN

El dimecres passat dia 20 de gener els alumnes de 4t d’ESO vam anar al Centre Cultural El Born, per a realitzar una visita comentada al jaciment arqueològic i a les sales d’exposició permanent, dins de les activitats programades a l’àrea d’Història d’enguany. El Born CC és un espai històric, un nucli de memòria col·lectiva i un equipament cultural del segle XXI únic a Europa.

Com a espai històric, l’edifici de l’antic mercat del Born (1876), primer edifici de l’arquitectura del ferro de Barcelona i mostra viva de l’auge de la ciutat com a metròpoli europea durant el segle XIX, conserva en el seu interior el jaciment arqueològic de les cases d’aquesta part del barri de la Ribera de la Barcelona del 1700 enderrocades per construir una ominosa ciutadella de repressió.

 

Com a nucli de memòria col·lectiva, al Born CC es recorden els fets de la Guerra de Successió i del setge del 1714 i les transcendents conseqüències que van tenir per a Barcelona i Catalunya.

born16 1
born16 2
born16 3
born16 4
born16 5
born16 6
born16 7
born16 8
1/8 
start stop bwd fwd

 

SEGUINT LA PISTA DE L’ASSASSÍ

Gràcies a una col·laboració amb el CRG ( Centre de regulació genètica de Barcelona ), els alumnes de Batxillerat han pogut viure en primera persona com es treballa a laboratoris universitaris.

Aquest kit s’utilitza per a analitzar perfils genètics i fer comparatives entre diferents ADN.

Es va proposar un problema contextualitzat en una escena criminalística, on ells havien de comparar l’ADN de diferents sospitosos i comparar-los amb l’escena del crim tot identificant quin dels sospitosos era realment el culpable.

Aquesta experiència a part de ser una oportunitat única de treballar amb material d’alt nivell al qual només tenen accés universitaris i gent de l’àrea de recerca, ha motivat i engrescat als alumnes que fins i tot han vingut fora de l’horari escolar per aprofitar al màxim aquest kit.

adn 01
adn 02
adn 03
adn 05
adn 06
adn 07
adn 08
adn 09
1/8 
start stop bwd fwd

 

COVA DE SANT IGNASI DE MANRESA

Els alumnes de tercer d’ESO han visitat la Cova de Sant Ignasi de Loiola a Manresa. Allà han pogut gaudir d’una jornada d’interioritat en la que han realitzat un seguit d’activitats basades en les emocions i l’autoconeixement. Ha estat un dia molt profund i divertit!

fullsizerender
img_0092
img_0096
img_0097
img_0098
img_0099
img_0100
img_0101
img_0104
img_0105
img_0161
img_0165
img_0166
img_0167
img_0169
img_0170
img_0171
img_0172
01/18 
start stop bwd fwd

 

VISITA AL MONESTIR DE SANT BENET

El dijous 25 de novembre els alumnes de 2n d’ESO han fet una visita al Monestir de Sant Benet com a activitat de la matèria de Ciències Socials, per aprofundir sobre l’època medieval. També han fet un taller de la Fundació Alícia per conèixer l’origen d’aliments provinents d’Amèrica. Una sortida molt recomanable!

sanbenet 01
sanbenet 02
sanbenet 03
sanbenet 04
sanbenet 05
sanbenet 06
sanbenet 07
sanbenet 08
sanbenet 09
sanbenet 10
sanbenet 11
sanbenet 12
sanbenet 13
sanbenet 14
sanbenet 15
sanbenet 16
sanbenet 17
01/17 
start stop bwd fwd

 

PUJADA A MONTSERRAT

Els alumnes de tercer d’ESO han fet la desena pujada a Montserrat amb la resta d’escoles FEDAC de Catalunya. Ha estat una jornada molt enriquidora en la que s’han treballat valors com la companyonia, el respecte i l’esforç.

img_0007
img_0010
img_0012
img_0013
img_0014
img_0017
1/6 
start stop bwd fwd

 

FILOSOFIA A LA PRESÓ

Els alumnes de 1r de batxillerat van anar a la preestrena del documental Filosofia a la presó a la Filmoteca de Catalunya. El visionat va permetre la reflexió profunda sobre temes com la felicitat, la justicia o el sentit de la reinserció dels presos.

img_20151109_182553
img_20151109_201149
img_20151109_205820
1/3 
start stop bwd fwd

 

MIGRA STUDIUM

El passat 4 de novembre, els alumnes de 4t D’ESO de l’escola vam anar al centre d’estudis religiosos Migra Studium, al cntre de Barcelona, per a realizar un taller sobre diferents religions del món, les seves realitats, i els nexes entre totes elles, per a fomentar el diàleg interreligiós. El mateix matí vam aprofitar per a fer una visita a la Sinagoga Major de Barcelona, on ens explicaren passat, present i futur de la comunitat jueva a la nostra ciutat.

dsc_0560
dsc_0562
dsc_0564
dsc_0570
unnamed
1/5 
start stop bwd fwd

 

TALLER DE FOTOGRAFIA AL MACBA

Els alumnes  de Visual i Plàstica  de 4rt d’ESO  van visitar el MACBA (Museu d’Art Contemporani de Barcelona). Durant el matí van  realitzar unes pràctiques de fotografia urbana per realitzar diferents projectes fotogràfics, ampliant així els conceptes i les pràctiques realitzats a l’aula.

macba1516 01
macba1516 02
macba1516 03
macba1516 04
macba1516 05
macba1516 06
macba1516 07
macba1516 08
macba1516 09
macba1516 10
macba1516 11
macba1516 12
macba1516 13
macba1516 14
macba1516 15
macba1516 16
macba1516 17
macba1516 18
01/18 
start stop bwd fwd

 

 

TALLER AL MIBA ( MUSEU D’IDEES i INVENTS DE BARCELONA)

Els alumnes de 2n d’ESO van anar al MIBA i van posar en pràctica, una vegada més, la seva creativitat i les ganes de treballar en equip.  Uns alumnes creatius dins i fora l’aula de plàstica!

miba1516 01
miba1516 02
miba1516 03
miba1516 04
miba1516 05
miba1516 06
miba1516 07
miba1516 08
miba1516 09
miba1516 10
miba1516 11
miba1516 12
miba1516 13
miba1516 14
miba1516 15
miba1516 16
miba1516 17
miba1516 18
miba1516 19
miba1516 20
01/20 
start stop bwd fwd

 

PROJECTE EntusiasMAT

A Infantil i a 1r i 2n de Primària hem iniciat el Projecte EntusiasMAT.  Es tracta d’una metodologia basada en les Intel•ligències Múltiples que permet treballar les matemàtiques de manera contextualitzada i adaptada a la realitat dels alumnes.

EntusiasMAT està organitzat per sessions, ja que d’aquesta manera els continguts s’adapten de manera molt més natural a la realitat dels alumnes. Dividim cada sessió en tres parts: establim rutines d’escolta activa amb el càlcul mental, aprenem nous conceptes matemàtics jugant i establim estratègies concretes de metacognició perquè els alumnes reflexionin sobre el que han après.
El projecte incorpora les Intel•ligències Múltiples perquè l’alumnat tingui nombroses oportunitats d’aprendre un mateix concepte matemàtic perquè, com és ben sabut, a les aules tots els alumnes són diferents.

entusiasmat 01
entusiasmat 02
entusiasmat 03
entusiasmat 04
entusiasmat 05
entusiasmat 06
entusiasmat 07
entusiasmat 08
entusiasmat 09
entusiasmat 10
entusiasmat 11
entusiasmat 12
entusiasmat 13
entusiasmat 14
entusiasmat 15
entusiasmat 16
entusiasmat 17
entusiasmat 18
01/18 
start stop bwd fwd

 

 

ESCOLES+SOSTENIBLES

El passat 8 d’octubre, una petita representació de l’escola va assistir al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona per signar la carta de compromís Escoles + Sostenibles del curs 2015-2016.

A la signatura van assistir els centres que s’incorporaven per primera vegada a realització d’un nou projecte i els que iniciaven o renovaven un projecte triennal.

Aquest any la nostra escola inicia un projecte triennal i per aquest motiu ens van fer entrega d’un diploma i d’una placa que ben aviat lluirà a la façana de l’escola.

L’acte central va ser una escenificació teatral d’un viatge per les diferents fonts d’energia on els alumnes van ser els principals protagonistes.

Va ser una celebració motivadora per engrescar als alumnes a continuar la feina que estan fent i per ser tant compromesos amb la sostenibilitat.

Moltes gràcies a tots per tirar endavant amb el projecte Escola Verda, aquest reconeixement va per tots vosaltres i aprofitem per felicitar a BcnE+S que enguany celebrà el seu quinzè aniversari.

sostenibles 1
sostenibles 2
sostenibles 3
sostenibles 4
sostenibles 5
sostenibles 6
sostenibles 7
sostenibles 8
1/8 
start stop bwd fwd

 

ROBÒTICA AMB Lego WeDo

Aquest curs hem iniciat la robòtica a 3r i 4t de Primària amb Lego WeDo. Es tracta d’un pack de Lego Education format per sensor simples i un motor que es connecta al seus ordinadors.  Permet programar diferents comportaments dels robots que es creen d’una manera senzilla, mitjançant el software propi de Lego, o bé amb l’Scratch.

És una manera diferent i entretinguda d’iniciar-se en la robòtica de forma col·laborativa i participativa.

rlegowd 1
rlegowd 2
rlegowd 3
rlegowd 4
rlegowd 5
rlegowd 6
rlegowd 7
rlegowd 8
rlegowd 9
rlegowd 910
rlegowd 911
rlegowd 912
rlegowd 913
rlegowd 914
rlegowd 915
01/15 
start stop bwd fwd

 

COESCOLAR DE ROBÒTICA AMB CLUB LEARNICK

El Club Learnick, un equip integrat per titulats i estudiants d’enginyeria, psicologia i pedagogia, ofereix aquest curs una activitat coescolar de robòtica. Els alumnes podran estimular la seva passió per la tecnologia a través de la robòtica i la programació i aprendran a programar i construir robots a través de la placa Arduino.
 

El Club Learnick realitza el curs mensual amb els següents horaris:
 

-          Dijous de 15:00 a 17:00 N1ESO/BAT (nivell iniciació ESO/BAT)

-          Dijous de 17:00 a 19:00 N1P (nivell iniciació Primària)

learnick
learnick2
learnick3
learnick4
1/4 
start stop bwd fwd

 

 

CERTIFICAT UNIVERSITAT DE CAMBRIDGE

Alumnes de 1r de  Batxillerat reben el certificat de la Universitat de Cambridge  després d'haver superat l'examen del First Certificate in English (FCE)

1st Batxillerat students receive their certificate from the University of Cambridge after having passed the First Certificate in English exam -FCE.

 

img_20150923_113823
img_20150923_113827
img_20150923_113835
img_20150923_114026
1/4 
start stop bwd fwd